torsdag 18. mai 2017

Tanker om IKT i skolen

Jeg mener det det finnes mange forskjellige og gode ressurser og verktøy for å kunne arbeide målrettet, variert og motivasjonsskapene med IKT i skolen. I tillegg mener jeg det er helt nødvendig å integrere IKT som en naturlig del av undervisningen og jeg er selv i overkant opptatt av dette. Likevel ser jeg at det å bruke IKT til daglig er utfordrende for flere lærere. Noen lider kanskje av sykdommen presentert i denne videoen:

Og det kan jo sette stopper for motivasjonen og interessen til enhver. Men digitale ferdigheter er en av de grunnleggende ferdighetene som elevene i norsk skole skal ha tilstrekkelig kompetanse i. Derfor er jeg opptatt av IKT-plan og kompetanseheving hos personalet på skolen. Jeg var nylig deltaker på NKUL der jeg deltok på senteret for IKT i utdanningen sitt foredrag om IKT-plan. De fortalte om enkle grep man gjøre for å drive utviklingsarbeid innen kompetanseheving i personalet og det traff meg. Det er ferdig opplegg og med fastlagt progresjon og oppgaver som gjennomføres i kollegiet. Med andre ord: midt i blinken!




Creative Commons License

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar